Veelgestelde vragen

Op iedere vraag is een antwoord. OnlineWerkplekken.nl stelt de kwaliteit van de dienstverlening voorop. Veel voorkomende vragen zijn om die reden hieronder in een overzicht geplaatst. Door de verdeling in de verschillende rubrieken, is uw vraag gemakkelijk te vinden. Per vraag is er een gericht en helder antwoord geformuleerd. Indien uw vraag/antwoord ontbreekt bij de veelgestelde vragen, neem dan contact met OnlineWerkplekken.nl op.

Veelgestelde vragen

  • Administratie
    • Hoe kan ik mijn contract opzeggen? Het contract kan per e-mail worden opgezegd. Vervolgens zullen wij een bericht versturen naar het e-mailadres dat bij ons bekend is. Als bevestiging dient hier dan een reactie op gegeven te worden.
    • Hoe kan ik mijn contract verlengen? Wanneer uw contract afloopt zult u van ons herinneringen krijgen. In dit e-mailbericht is een link aanwezig waarmee u direct het contract kunt verlengen.
    • Hoe kan ik mijn contracten inzien? Uw huidige contracten kunt u bij ons opvragen. Dit zal dan per e-mail worden verstuurd naar het e-mailadres dat bij ons bekend is.
    • Hoeveel facturen ontvang ik van jullie? Wij factureren twee keer per maand. Hierdoor zult u maximaal 24 facturen van ons per jaar ontvangen.
    • Ik ben mijn factuur kwijt, kan ik deze opnieuw aanvragen? Per e-mail kunt u een verzoek indienen om een factuur opnieuw te versturen. Deze zal dan worden verstuurd naar het factuure-mailadres dat bij ons in het systeem bekend is.
    • Kan ik gebruik maken van automatische incasso? Automatische incasso is bij ons mogelijk. Hiervoor kunt u bij ons een formulier aanvragen. Vul het formulier volledig in, zodat de automatische incasso voor u ingesteld kan worden.
    • Op welke manieren kan ik mijn factuur betalen? De facturen kunnen direct worden betaald middels een link die in het e-mailbericht staat. U heeft daar de mogelijkheid om met iDeal te betalen. Het is ook mogelijk om het bedrag over te boeken.

      Daarnaast kunt u ook gebruik maken van automatische incasso. Dit kunt u bij ons aanvragen door een e-mailbericht te sturen naar info@onlinewerkplekken.nl.
    • Welke contractperiodes worden er gehanteerd? Afhankelijk van de producten worden er contractperiodes gehanteerd van 1 maand tot en met 3 jaar.

      Dit gebeurt in overleg met de klant bij het opmaken van de offerte.
    • Welke factuurperiodes worden er gehanteerd? De factuurperiodes die worden gehanteerd zijn variëren van 1 maand tot en met 1 jaar.

      Dit gebeurt in overleg met de klant bij het opmaken van de offerte.
  • Algemeen
    • Hoe kan ik een offerte aanvragen? Wanneer u interesse heeft in de producten van OnlineWerkplekken.nl kunt u een offerte aanvragen via ons offerteformulier.
    • Hoe kan ik een offerte ondertekenen? De offerte kan worden ondertekend onderaan de pagina. Let er hierbij op dat elke pagina van de offerte ondertekend dient te worden. De offerte kan vervolgens per fax of per e-mail terug gestuurd worden.
    • Hoe kan ik jullie bereiken in het geval van een storing? Tijdens kantoortijden kunt u ons gewoon op ons reguliere nummer bereiken. Buiten kantoortijden en in het weekend kunt u ons voor een storing bereiken op het storingsnummer. Het storingsnummer is: .
    • Hoeveel ervaring hebben jullie? Sinds 2006 zijn wij actief in de hostingbranche. Op de markt van complete online werkplekken hebben wij inmiddels ruime ervaring. Voor een professioneel en eerlijk advies kunt u contact met ons opnemen.
    • In welke datacenter staan jullie? Onze hoofdlocatie is BIT te Ede. Daarnaast hebben wij een secundaire locatie in Amsterdam, namelijk euNetworks.
    • Zijn jullie 24/7 te bereiken? Voor storingen zijn van 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken. Voor overige zaken kunt u ons bereiken op werkdagen van 09.00 - 17.00.
  • Back-ups
    • Hoe kan ik een bestand terugplaatsen? Voor het terugplaatsen van een bestand kunt u contact met onze helpdesk opnemen. Zij kunnen dan voor u een bestand terugplaatsen.
    • Hoelang worden de back-ups van de omgeving bewaard? Van de Online Werkplekken worden dagelijks back-ups gemaakt. Deze back-ups worden 7 dagen bewaard.
    • Hoevaak maken jullie back-ups? Er wordt elke dag een back-up gemaakt van uw Online Werkplek. Deze back-ups worden 7 dagen bewaard.
    • Worden er back-ups gemaakt van mijn omgeving? Van de Online Werkplekken wordt standaard door ons een back-up gemaakt.

      Wanneer er diensten zijn waarbij dit niet het geval is zullen wij dit in het offerte traject aanbieden.
  • Bestellingen
    • Hoe kan ik een bestelling plaatsen? Een bestelling kunt u plaatsen door een offerte aan te vragen. Hierna zal er een offerte voor u worden opgemaakt. Deze wordt omgezet naar een bestelling zodra u de offerte heeft ondertekend.
    • Hoe kan ik een offerte aanvragen? Wanneer u interesse heeft in de producten van OnlineWerkplekken.nl kunt u een offerte aanvragen via ons offerteformulier.
    • Hoe kan ik een offerte ondertekenen? De offerte kan worden ondertekend onderaan de pagina. Let er hierbij op dat elke pagina van de offerte ondertekend dient te worden. De offerte kan vervolgens per fax of per e-mail terug gestuurd worden.
    • Hoe snel wordt mijn bestelling opgeleverd? Dit is afhankelijk van het aantal werkplekken en/of producten er opgeleverd moeten worden. Wanneer er sprake is van eigen software, zou dit langer kunnen duren doordat wij afhankelijk zijn van leveranciers.

      Normaliter is het mogelijk om een werkplek binnen 2 tot 5 werkdagen op te leveren.
    • Hoelang zijn jullie offertes geldig? Standaard zijn de offertes een maand geldig. Wanneer de geldigheidsduur afwijkt staat dit op de offerte aangegeven.
    • Verloopt mijn offerte automatisch? Wanneer de termijn van de offerte is verstreken verloopt de offerte automatisch.
  • Contracten
    • Hoe kan ik mijn contract opzeggen? Het contract kan per e-mail worden opgezegd. Vervolgens zullen wij een bericht versturen naar het e-mailadres dat bij ons bekend is. Als bevestiging dient hier dan een reactie op gegeven te worden.
    • Hoe kan ik mijn contract verlengen? Wanneer uw contract afloopt zult u van ons herinneringen krijgen. In dit e-mailbericht is een link aanwezig waarmee u direct het contract kunt verlengen.
    • Hoe kan ik mijn contract wijzigen? Wanneer u uw contract wenst te wijzigen kunt u contact opnemen met onze administratie via info@onlinewerkplekken.nl.
    • Ontvang ik herinneringen als mijn contract gaat verlopen? Voordat het contract gaat verlopen versturen wij 5 herinneringen. Wanneer u het contract verlengt of juist niet zullen deze herinneringen stoppen. Eén maand voordat het contract verloopt wordt de eerste herinnering verstuurd, met de mogelijkheid om te verlengen.
    • Wat is de opzegtermijn van mijn contract? Wij hanteren een opzegtermijn van twee maanden, tenzij het contract korter is dan twee maanden.
    • Welke contractperiodes worden er gehanteerd? Afhankelijk van de producten worden er contractperiodes gehanteerd van 1 maand tot en met 3 jaar.

      Dit gebeurt in overleg met de klant bij het opmaken van de offerte.
  • Digitale Telefonie
    • Is het mogelijk om een keuzemenu te gebruiken? Bij ons is het mogelijk om een keuzemenu in te stellen. Hierdoor kunt u uw klanten direct naar de juiste afdeling leiden.
    • Kan er met wachtrijen worden gewerkt? Er kan met verschillende wachtrijen worden gewerkt. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om voor technische vragen en de administratie twee aparte wachtrijen te maken.
    • Kan ik de teksten van het keuzemenu laten aanpassen? De teksten kunnen inderdaad worden aangepast. Daarnaast is het ook mogelijk om dit door een andere stem te laten inspreken. Heeft u specifieke wensen? Dan kunt u hierover contact met ons opnemen.
    • Kan ik ook gebruik maken van wachtrij muziek? Het is mogelijk om gebruik te maken van wachtrij muziek. Hier zijn veel verschillende mogelijkheden in, waardoor de centrale volledig naar wens kan worden ingericht.
    • Krijg ik een eigen centrale? Bij ons krijgt u met VoIP een eigen centrale in de 'cloud' omgeving. Hierdoor heeft u meer vrijheid en zekerheid. Doordat u een eigen centrale heeft ondervind u geen hinder van anderen.
    • Uit welke stemmen kan ik kiezen? Er kan worden gekozen uit een mannen of een vrouwen stem. Hiervoor gebruiken wij twee vaste personen met een goede staat van dienst en met veel ervaring op dit gebied.
    • Welke doorschakelmogelijkheden zijn er? Er zijn verschillende doorschakelmogelijkheden, dit is afhankelijk van de centrale die wordt gebruikt. Afhankelijk van de centrale is het mogelijk om standaard de gesprekken door te schakelen naar uw mobiele telefoon.
    • Welke telefoontoestellen zijn er mogelijk? Wij leveren toestellen van Yealink en Siemens. Hierbij zijn er verschillende modellen mogelijk, zoals: Yealink SIP-T18P, Yealink SIP-T20P, Yealink SIP-T22P, Yealink SIP- T26P, Yealink SIP-T28P, Yealink SIP-T38G, Siemens E49H, Siemens SL400H en de Siemens SL78H.
    • Zijn er ‘secretaresse telefoontoestellen’ beschikbaar? Deze zijn beschikbaar. Sommige toestellen kunnen worden uitgebreid met de mogelijkheid om de activiteiten van andere toestellen te zien. Informeer bij ons naar de verschillende mogelijkheden.
    • Zijn er ook mogelijkheden voor mobiele telefonie? Het is mogelijk om een mobiele telefoon aan de centrale te koppelen. Daardoor wordt het mogelijk om eenvoudig door te schakelen naar een mobiele telefoon en worden ook deze gesprekken door de centrale afgehandeld.
  • Hosted Exchange
    • Hoeveel opslagruimte heb ik nodig op mijn Hosted Exchange account? Dit is afhankelijk van de hoeveelheid e-mail die wordt verstuurd en ook van het aantal bijlagen dat te vinden is in deze berichten. Mocht u te weinig opslagruimte hebben, dan kan er op een later tijdstip altijd worden uitgebreid.
    • Kan ik Hosted Exchange gebruiken op mijn Online Werkplek? Hosted Exchange kan prima worden gebruikt op een Online Werkplek. Wij raden dit zelfs aan, omdat Hosted Exchange zeer prettig en eenvoudig is in het gebruik. U kunt slimmer met zakelijke e-mail en agenda’s werken: u plant en beheert eenvoudig afspraken en heeft toegang tot gedeelde agenda’s, contactpersonen en bestanden.
    • Kan ik Hosted Exchange op mijn mobiele telefoon toevoegen? U kunt inderdaad Hosted Exchange op uw mobiele telefoon toevoegen. Afhankelijk van het toestel kunnen de functies wel verschillen. Het wordt dan o.a. mogelijk om uw e-mail, agenda en contacten te beheren op uw mobiele telefoon.
    • Kan ik mijn contacten opslaan in Hosted Exchange? Hosted Exchange beschikt over een adresboek. Hier kunt u al uw contacten in opslaan.
    • Wat is Hosted Exchange? Hosted Exchange is een cloudgebaseerde e-maildienst op basis van Microsoft Exchange. Microsoft Exchange is een mailserver die uw contacten, e-mail en agenda’s beheert, synchroniseert en opslaat. Exchange zorgt ervoor dat u vanaf iedere locatie met ieder device toegang heeft tot uw (gedeelde) mailbox, agenda’s, contacten en bestanden. Door de realtime synchronisatie blijven uw apparaten up-to-date.
    • Wat kan ik allemaal op mijn mobiele telefoon inzien? Dit is afhankelijk van het toestel dat wordt gebruikt. Op de gemiddelde smartphone kunnen in ieder geval de e-mailberichten, agenda en contacten worden ingezien en beheerd worden.
  • Internetverbindingen
    • Ik haal de aangegeven snelheid niet, hoe komt dit? Het niet halen van de snelheid kan verschillende oorzaken hebben. Zo is het mogelijk dat het 'druk' is op de verbinding, waardoor de snelheid niet behaald kan worden. In het geval van ADSL is het ook mogelijk dat u verder van de wijkcentrale bent verwijderd.

      Wanneer het van tijdelijke aard is kan er ook sprake zijn van een storing op de internetverbinding.
    • Welke internetverbinding heb ik nodig voor mijn Online Werkplek? Dit is afhankelijk van het aantal online werkplekken dat u bij ons afneemt. Vaak volstaat een ADSL of VDSL connectie wel, echter kan het wenselijk zijn om een snellere connectie af te nemen wanneer het aantal online werkplekken groeit.
    • Welke internetverbindingen leveren jullie? Wij kunnen verschillende soorten internetverbindingen leveren. De verbindingen die wij ondersteunen zijn ADSL, VDSL, SDSL, UMTS en glasvezel. Afhankelijk van de mogelijkheden binnen uw woonplaats en uw wensen kunnen wij de geschikte verbinding realiseren.
    • Welke modem heb ik nodig? Welke type modem nodig is verschilt per verbinding. Wij kunnen de juiste modem voor u leveren en configureren, zodat u hier geen omkijken naar heeft.
    • Welke snelheden kunnen er worden behaald? Dit zal afhankelijk zijn van het soort verbinding dat wordt afgenomen. Met glasvezel zal er een hogere snelheid worden behaald dan met bijvoorbeeld ADSL.
  • Office 365
    • Kan ik Office 365 gebruiken in combinatie met Exchange? Dit is mogelijk. Exchange en Office 365 werken prima samen met elkaar.
    • Kan ik Office 365 gebruiken op mijn Online Werkplek? Dit is inderdaad mogelijk. Office 365 kan prima worden gebruikt op uw Online Werkplek.
    • Wordt de installatie van Office 365 voor mij gedaan? Wanneer u Office 365 bij ons afneemt zullen wij dit op uw Online Werkplek installeren.
  • Online Werkplek
    • Hoe kan ik mijn Online Werkplek benaderen? Dit kan via "Verbinding met extern bureaublad" oftewel 'Remote Desktop'. De gegevens die u hiervoor nodig heeft worden aan u verstrekt zodra de Online Werkplek wordt opgeleverd.
    • Hoeveel opslagruimte krijg ik bij een werkplek? In overleg met u wordt de juiste hoeveelheid opslag voor u gekozen. Hierbij wordt er onderscheid gemaakt tussen gedeelde opslag en privé opslagruimte.
    • Ik maak gebruik van eigen software, kan dit ook op de Online Werkplek geplaatst worden? Dit is mogelijk. De eigen software kan op de Online Werkplek door ons of een leverancier worden geïnstalleerd.
    • Kan ik gebruik maken van een Online Werkplek op een Mac? Dit is mogelijk. Er wordt met de Online Werkplek verbinding gemaakt via 'Extern bureaublad' oftewel 'Remote Desktop'. Deze functionaliteit is standaard aanwezig op een computer van Apple.
    • Kan ik gebruik maken van Microsoft Office op mijn Online Werkplek? Dit kan worden gerealiseerd als aanvullende dienst. Voor een actueel prijzenoverzicht van Microsoft Office kunt u hier kijken.
    • Kan ik later nog gebruikers laten toevoegen? Dit is mogelijk. Wanneer uw bedrijf gaat uitbreiden kunt u uiteraard ook meer Online Werkplekken afnemen.
    • Kan ik op mijn Online Werkplek met mijn tablet? Per tablet kan dit verschillen. Bij sommige tablets is het standaard mogelijk om verbinding te maken met een "Extern Bureaublad" (op tablets ook wel Remote Desktop of RDP genoemd). Voor de iPad en Android zijn er bijvoorbeeld ook Apps beschikbaar zoals iTap. De gratis Apps beschikken vaak niet over gateway support, wat wel noodzakelijk is voor het gebruiken van een Online Werkplek.
    • Kan mijn boekhoudpakket worden geïnstalleerd op de Online Werkplek? Dit is inderdaad mogelijk. De Online Werkplek kan naar wens worden ingericht, waarbij het ook mogelijk is om eigen software door ons te laten installeren.

Klantenservice

De voordelen

  • +2500 tevreden klanten
  • Vrijblijvend uitproberen
  • Persoonlijke ondersteuning
  • Data extra veilig door encryptie
  • Talloze (maatwerk) mogelijkheden

Tevreden klanten

Referenties OnlineWerkplekken.nl